Opnieuw voorstellen

Plaats reactie
paulus
Plant

Opnieuw voorstellen

Bericht door paulus » 25 mei 2019, 15:53

Hallo allemaal,
Na een hele tijd afwezigheid, heb ik de laatste tijd weer interesse in planten en het forum.
Enkele mensen weten dat de gezondheid van mezelf en mijn vrouw niet goed was.
Mijn vrouw lijdt sinds mei 2015 aan een zeldzame, uitgezaaide longkanker: nl. met een ALK-Gen-afwijking. Na bestralingen ( 1tumor in het ruggenmerg, en integrale hersenbestraling), chemotherapie die niet aansloeg, is zij nu toe aan een derde generatie chemopillen.
Zelf had ik in 1978 mijn eerste aortaklepvervanging. Een endocarditis in 1980 noopte een vervanging van die aortaklep en de mitraalklep door metalen kleppen in 1983.daarna bleef het een lange tijd goed met mij,maar vanaf 2003 kwamen er regelmatig problemen: een 4-tal cardioversies en 2 ablaties(deze laatste allebei in 2009). Maar geleidelijk ging het toch verder achteruit, met op het einde water in de longen en zwaar dikke voeten. Mijn cardioloog zag alleen heil in steeds zwaardere medicatie. Toen mijn huisarts mij naar een andere cardioloog verwees ontdekte die haast onmiddellijk het voornaamste probleem: de metalen mitraalklep was voor 60 procent losgekomen. In augustus 2018 werden de twee metalen kleppen opnieuw vervangen door biologische kleppen, en daarbij werd ook de aorta ascendens vervangen, een operatie van 8 uur.
Gelukkig ben ik heel goed aan het herstellen, en is mijn interesse voor (exotische) planten weer sterk gegroeid. Begin dit jaar heb ik een 3-tal cycassoorten en 1 dioonsoort opnieuw gezaaid. Ik maak hier nog wel eens een item van.
Groeten
Paul
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die tomorow

Fatma
Boom

Re: Opnieuw voorstellen

Bericht door Fatma » 26 mei 2019, 03:53

Hey Paulus,welkom terug,je hebt een zwaar traject achter de rug :? Hopelijk gaat het nu vlotter en beter verder,succes met de palmen

Nikie
Site Beheer

Bericht door Nikie » 26 mei 2019, 09:45

Welkom terug Paulus! Fijn je weer hier te zien. Zware periode achter jullie. Hopelijk gaat het nu weer de goede kant op.

Batdah
Boom

Bericht door Batdah » 26 mei 2019, 12:51

Welkom terug Paul, door met planten bezig te zijn heb je wat afleiding....ook op fora zitten geeft afleiding... 8-)
Groetjes vanuit midden Portugal 8-)

TuinFairy
Boom
Contacteer:

Bericht door TuinFairy » 26 mei 2019, 16:50

Welkom terug Paulus.
Blij dat het weer wat beter met je gaat.
Vrienden zijn als sterren, je ziet ze niet (altijd) maar je weet dat ze er zijn.
Terugkeren naar de bron is stilte, dat is de manier van de natuur.

Hoekman
Plant

Bericht door Hoekman » 27 mei 2019, 21:34

Welkom terug Paulus. Wat een levensverhaal. Ik hoop dat je nu weer bergopwaarts kunt gaan.

Pieke
Zaadje

Bericht door Pieke » 09 jun 2019, 16:21

Jeetje wat een verhaal Paulus.
En welkom terug!
Ik ben zelf ook nog maar net terug, ook hele verhalen natuurlijk. Hopelijk komt alles bij jullie en bij mij in rustiger vaarwater, nou ja... af en toe even lekker in een speedbootje kan ook lekker zijn!
Veel plezier op het forum!
Stadsmens met natuur in het hart :)

paulus
Plant

Bericht door paulus » 10 jun 2019, 16:35

Bedankt allemaal; de strijd gaat verder, vooral voor mijn vrouw. Maar voorlopig zitten we in rustiger vaarwater. In een vorig leven was ik een zeiler Pieke!
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die tomorow

Snarfie
Boom

Bericht door Snarfie » 20 jun 2019, 17:07

Ook van mij een hartelijke welkom terug :) (ookal ben ik op het moment niet heel aanwezig op het forum)
Schlumbergera(hobby)kweker

Plaats reactie