wespen

Plaats reactie
Fatma
Boom

wespen

Bericht door Fatma » 02 okt 2021, 12:13

We zitten met een wespennest tussen de muren :?
Alles is afgemaakt,dus je kunt er niet aan.....echtgenoot heeft een miniscuul gaatje geboord en daardoor gif gespoten ongeveer waar het zit(je kunt ze horen als je je oor tegen de muur houd)en gaatje direct terug toegedaan..
De uitvlieggaten (bij het dak)heeft hij met pur schuim gevuld.......ben benieuwd...vind het tegelijk ook zielig :?
Laatst gewijzigd door Fatma op 03 okt 2021, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Batdah
Boom

Re: wespen

Bericht door Batdah » 03 okt 2021, 01:44

Ik heb dat zo vaak voor gehad in Breda...elk jaar wel prijs...in Oktober sterven ze allemaal behalve de koningin dus je moeite is eigenlijk voor niets...en pur schum knagen ze dwars doorheen! al zou dat nu wel niet meer gebeuren...

Hier gelukkig totaal geen wespen gezien...wel aziatische hoornaars...die worden hier met man en macht bestreden...(de brandweer doet dat hier)

Soms is er een klein wespennestje te zien van misschien 10 individuen maar ze zijn ook zo weert verdwenen en niet aggressief dus leven en laten leven...ik ben tegenwoordig niet van het bestrijden van wat dan ook ik probeer zelden in te grijpen tegenwoordig en ik heb ook nergens meer last van...ja van vervelende vliegen met warm weer die in je ogen willen kruipen en woelratten die een vermogen aan planten en bollen vernield hebben..
Groetjes vanuit midden Portugal 8-)

Fatma
Boom

Bericht door Fatma » 03 okt 2021, 11:29

Dat ze daar zo door knagen heb ik m verteld,maar ja:eigenwijze vent.
Wij kregen wel binnen overal wespen....gaan we kijken,ligt de zolder vol dode nie normaal,zoooveeel,en veel suffe,door het verluchtingsgat van de badkamer begon er steeds vuil te vallen en het "trok"nie meer doordat het volledig verstopt was.lag dat blijkbaar ook vol dode,echt een enorme hoop.
Het is echt een heel groot nest,net aan de grens van het huis met buren,dus die kunnen via dakpannen ook gewoon bij hen,(hebben een klein kind)is ook net boven de terrassen..... İk opperde de brandweer(die doen dat ook hier,voor veertig euro of zo,dus das ook het punt niet)
Nehhh!dat kon ie zelf.......hij is (volgens zijn eigen uitleg)allergisch. Dus het moest weg......
Hij is als kind gestoken en verloor het bewustzijn rn zo.....

Batdah
Boom

Bericht door Batdah » 03 okt 2021, 15:31

Een zeer eigenwijze vent dus...was wel de manier om van hem af te komen zo...of was dat nog niet de bedoeling..

Als ik van die eigenwijze streken uithaal is hier altijd iemand die dat dus weet tegen te houden... ;)

Ps ik ben ook allergisch voor wespensteken...dat weet ik al..uit ervaring..
Groetjes vanuit midden Portugal 8-)

Fatma
Boom

Bericht door Fatma » 03 okt 2021, 16:08

Nou,laat m nog maar een tijdje bij mij,anders verveel ik me toch maar

Plaats reactie